Strona główna
Marta Łanoch FoodMedLaw
Marta Łanoch FoodMedLaw

Marta Łanoch FoodMedLaw

01-158, Warszawa, Agawy 11

Suplement diety - rejestracja i inne istotne informacje

Rynek suplementów dynamicznie się rozwija. Z tego względu warto wiedzieć, jak wygląda proces rejestracji tego rodzaju produktów. Wymaga on znajomości przepisów i norm obowiązujących w przemyśle spożywczym. Do tego należy być na bieżąco z najnowszymi wytycznymi ze strony organów zajmujących się nadzorowaniem bezpieczeństwa żywności.

Warto zacząć od definicji" "suplementu diety". Zgodnie z przepisami tym mianem określa się wyrób będący specjalnym rodzajem środka spożywczego. Jego przyjmowanie ma na celu uzupełnienie standardowej diety. Suplement jest bogatym źródłem korzystnych składników, takich jak witaminy, minerały oraz inne substancje o dużej gęstości odżywczej. Może występować w różnych formach, w tym jako drażetki, tabletki, kapsułki czy buteleczki z kroplomierzem. Jest przyjmowany w niewielkich, precyzyjnie odmierzonych dawkach. Jednocześnie nie posiada cech produktu leczniczego.

Ze względu na to, że suplementy diety mają dość określoną definicję prawną, należy dokładnie sprawdzić, czy dany produkt rzeczywiście spełnia wymagania stawiane przez prawodawcę. Firma działająca na stronie internetowej foodmedlaw.pl zajmuje się właściwym klasyfikowaniem produktów, jakie chce się wprowadzić na rynek. Dzięki temu można znacząco skrócić proces rejestracji, a także dowiedzieć się, czy jest on objęty restrykcjami w zakresie reklamy.

Wspomniane przedsiębiorstwo pomaga określić, czy artykuł trafiający na rynek może zostać określony jako suplement diety. Rejestracja tego rodzaju produktów wymaga między innymi przestrzegania rygorystycznych norm w zakresie produkcji. Miejsce wytwarzania artykułów musi spełniać restrykcyjne wymogi sanitarne. Jeśli suplement jest już sprzedawany w innych krajach, przedstawienie dotychczasowych pozwoleń przyśpieszy proces rejestracji. Oznakowanie suplementu powinno zawierać nie tylko informacje w formie pisemnej, ale również odpowiednie symbole i znaki. Wszystkie informacje muszą być zgodne z prawdą. Inaczej produkt może nie zostać dopuszczony do obrotu – o ograniczeniach w tym zakresie należy pamiętać również podczas tworzenia reklam. Przekaz marketingowy ze strony producenta nie może pod żadnym pozorem wprowadzać odbiorcy w błąd, ani przypisywać produktowi właściwości, które nie zostały udowodnione naukowo i potwierdzone przez odpowiednie organy.

Copyright 2025 Kmp.szczecin.pl - wszelkie prawa zastrzeżone